neděle 6. ledna 2013

Háčkovaná ouška na dětskou čepici


Pokud už máte, stejně jako já, za sebou nějakou tu dětskou čepičku, možná se vám bude hodit následující návod na háčkovaná ouška, která obyčejnou čepičku ozvláštní a z drobečka udělají malé medvídě nebo myšku.

Tuhle čepičku jsem háčkovala k svátku pro našeho synovce Davídka. Má několik overálků s ouškama na kapuce a vypadá v nich (i bez nich :-)) děsně roztomile. Tak mě napadlo přidělat ouška i na čepičku.
Návod se mi sice nezjevil ve snu, ale jeden večer těsně před spaním jsem si vzpomněla na nějaký anglický návod na králičí ouška háčkovaná na podobném principu. V hlavě mi hned začalo šrotovat, jak návod přizpůsobit, aby vypadala jako medvědí. Pak už to stačilo jen nezapomenout a vyzkoušet. A taky návod nafotit! Tak tady je :-)

Co bude potřeba:

  • příze: Elian Nicky - hnědá a zbytek růžové
  • háček: 3 mm


Řada 1:  Růžovou přízí uháčkujeme 3 ŘO. Do 1. ŘO uháčkujeme 11 DS. Ukončíme PO pod 2 ŘO na začátku řady.


 

Řada 2: Uháčkujeme 2 ŘO. Do prvního DS z předchozí řady uháčkujeme 2 DS. 


Po dvou DS háčkujeme i do každého z dalších 8 DS.



Celkem jsme tedy uháčkovali 2 ŘO a 18 DS. Poslední 2 DS z první řady vynecháme. Práci ukončíme a přízi odstřihneme. Máme hotový růžový vnitřek ouška.

Stejně začínáme háčkovat i hnědou zadní stranu ucha.



Řada 1: 3 ŘO. Do prvního ŘO háčkujeme 11 DS. PO pod 2 ŘO ze začátku řady.
Řada 2: 2 ŘO. Do každého z následujících 9 DS háčkujeme po 2 DS. Nakonec přidáme 1 ŘO na otočení. Práci neukončujeme!







Nyní máme dvě stejné ale různobarevné části. Které přiložíme zády (ruby) k sobě. Budeme pokračovat hnědou přízí opačným směrem.



Řada 3: Nahodíme přízi a háček zapíchneme skrz obě vrstvy do prvního DS, protáhneme (na obr. nahoře), znovu nahodíme a protáhneme najednou všemi třemi oky na háčku = 1 PDS (polodlouhý sloupek). 


Stejně pokračujeme po celém obvodu - 1 PDS do každého DS.



Na konci řady práci pootočíme. Do rohu přidáme ještě 1 PDS. Další 2 PDS z boku do posledního DS. Stále háčkujeme skrz obě vrstvy! 


Nyní máme před sebou 3 nevyužitá oka (2 zbylé DS z první řady a 1 PO). Do všech 3 ok háčkujeme opět po jednom PDS. Z boku do prvního DS háčkujeme opět 2 PDS. Do rohu uháčkujeme poslední PDS a práci ukončíme PO do 1. PDS.
Přízi odstřihneme ale ponecháme dlouhý konec na přišití oušek na čepici.



Při přišívání dopořučuji ouška trochu prohnout. Napoprvé jsem je přišila tak, že byla plochá a sama se ohýbala (sklápěla). Na čepičce pak nebyla vidět a já musela párat...



Nakonec jsem z příze ještě umotala šňůrky a bylo hotovo.

A ještě malý tip: Pokud vyměníte hnědou přízi za šedou, máte rázem ouška pro malou myšku.


Přeji Vám všem krásný večer a pěkný začátek týdne a mooooc děkuji za návštěvu u mě a všechny Vaše komentáře!



Verča




20 komentářů:

  1. Mě se neukazujou fotky... ach jo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko, to mě mrzí. A co u jiných příspěvků? Zrovna sedím u jiného počítače a zobrazuje se vše... tak nevím :-/ Jestli chceš pošlu Ti je ráda mailem ;-)

      Vymazat
  2. Milá Verunko, moc děkuji za návštěvu a milá slova u mne na blogu. Hned jak půjde aplikace oblíbení čtenáři, budete i vy mou oblíbenou :o)
    Smekám před skvěle zpracovanými návody!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno Helenko,
      jsem moc ráda, že se Vám návody líbí. Snažím se, aby byly užitečné a srozumitelné :-)
      Jestli máte chuť, můžem si rovnou tykat ;-)
      Koukám, že jsou tu v posledních dnech samé technické potíže... doufám že závada není u mě mezi židlí a klávesnicí :-D
      Verča

      Vymazat
    2. Moc děkuji za návod. Včera jsem díky Vám vyhotovila svou první ušatou čepičku, mám z ní velkou radost a dcerka také. Děkuji a pěkný den.

      Vymazat
    3. Dobré ráno Jenny,
      nemáte zač, jsem ráda, že se Vám čepička povedla a líbí se Vám a hlavně dcerce!
      Klidně mi pošlete mailem fotku ;-) Budu ráda!
      Verča

      Vymazat
  3. Dobrý večer,
    hledala jsem na internetu ouška pro myšku a zalíbila se mi Vaše fotka. Hnědou část už mám, zítra ještě musím doběhnout pro růžovou, protože jsem na ni při nákupu zapomněla... :-) V neděli půjdu s dcerou na karneval a ouška jsme marně sháněly, až mě napadlo uháčkovat si je.
    Díky za jednoduchý a superrychlý návod! :-)
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno Katko,
      jsem ráda, že Vám je návod co platný. Užijte si karneval i háčkování :-)
      V.

      Vymazat
  4. Dobrý večer, čepička je krásná, potřebovala bych popis právě i na tu čepičku....devada@seznam.cz....nebo, jestli to můžete vložit na tuto stránku...děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, ozvu se na e-mail a pošlu návod.
      V.

      Vymazat
    2. Zpráva se mi bohužel vrátila, máte plný e-mail. Pokud toto čtete, dejte mi vědět až bude možné zprávu poslat znovu.
      V.

      Vymazat
    3. Dobrý den, prosím o zaslání návodu na čepičku, je krásná! :-) stankova-dagmar@seznam.cz Moc děkuji.

      Vymazat
    4. Dobrý den Dagmar,
      co tento? http://hackovanky.blogspot.cz/2014/09/sovi-cepice-pro-tonika.html
      Záleží, na jak velkou hlavu potřebujete. Tato je na ca. roční dítě.
      Děkuji za pochvalu a klidně napište, jak velkou potřebujete a doladíme to.

      Vymazat
  5. Vieri ďakujem za návod na ušká, hľadám inšpiráciu na vecičky pre drobcov. Brat s priateľkou čakajú mimčo, tak, aby som mala čím rozmaznávať miminko :) Renata

    P.S. háčkovanie mi učarovalo, nie som nejaký extra borec ale vítam každý návod a preto si tvoj blog dávam medzi obľúbené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se Renatko podívej ještě třeba na medvídka nebo zajíčka. Úspěch měli oba :-)
      Jsem ráda, že je nás tvořivých duší tolik a moc ráda se tu s Tebou budu potkávat!
      V.

      Vymazat
  6. Dobrý den. Mohla bych dostat od vás popis čapky. Nevím , jak na rovný šev u čepic. Šev se mě stáčí do strany. Děkuji mnohokrát. Andrea. andrea.cecilova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Andrejko,
      na rovný šev jsem po pár nepovedených a páraných čepičkách vyzrála tak, že náhradní sloupek (neboli řetízková oka) nepočítám do celkového počtu sloupků v řadě. Prostě ho ignoruju, je tam navíc. Na vzhledu čepičky to nic nemění. Vyzkoušejte a budete-li chtít, napiště, jak se Vám vedlo. Budu ráda!
      Verča

      Vymazat
    2. Hezký večer, mohu taktéž poprosit o návod na čepičku?!
      S díky
      Naďule (n.a.d.j.a@centrum.cz)

      Vymazat
  7. to je milé, ja také ušká potrebujem na opičku, http://www.etsy.com/listing/99221175/pattern-monkey-girl-crochet-amigurumi?ref=exp_listing, táto mi nedá spávať, musím síce ešte nejako vymyslieť návod aj na opičku, ale hádam to nejako zvládnem, už mám za sebou prvý pokus so žirafou, háčik mi učaroval len pred nedávnom

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Pastelko!
    Opička je roztomilá, dík za odkaz a inspiraci. Háčkované hračky mám hrozně ráda.
    Určitě to zmákneš! Jen to nevzdávat, když dojde na nějaké to párání ;o)
    Pěkný den!
    V.

    OdpovědětVymazat

Potěší mě každý Váš komentář, nápad či názor :-)
You can comment also in english :-)
Schreiben Sie mir gerne auch auf Deutsch :-)