čtvrtek 7. února 2013

Taky jedna pro mě

Čepiček jsem uháčkovala už ani nevím kolik, ale zatím žádnou pro sebe, a tak jsem se rozhodla to napravit. Čepice jsem nikdy neměla ráda, vlasy se mi pod nimi splácly a zelektrizovaly. Pak jsem si ale koupila volnou pletenou baretku a od té doby bez čepice v zimě skoro nevylezu. Ráda ji nosím nataženou přes uši a skoro až do očí, ale ono to ani jinak nejde. O elegantním nošení baretu po francouzsku si moje maxikedlubna může nechat jenom zdát :-)

Ale důležité je mít hlavu v teple, nejenom nohy.

Fotky jsou tentokrát bohužel docela mizerné, bledě fialová není příliš fotogenická barva, tak se budu snažit dát si o to víc záležet na popisu.



Co bude potřeba:

  • Příze: Lada Luxus - levandulová, 100% akryl
  • Háček: 6 mm


Začneme 3 ŘO.




Řada 1: První 2 ŘO od háčku použijeme jako náhradu za první DS. Do třetího oka od háčku uháčkujeme 11 DS a ukončíme PO pod 2 ŘO.




Řada 2: Každou řadu budeme začínat falešným předním reliéfním sloupkem (FRS), který háčkujeme takto: Podebereme 2 ŘO z předchozí řady...





...nahodíme přízi a protáhneme...




...znovu nahodíme a protáhneme oběma oky na háčku...




...a uháčkujeme 1 ŘO. Díky tomuto fíglu bude šev téměř k nenalezení. Uvidíte v dalších řadách. Slibuju :-)




Do dalšího sloupku uháčkujeme 1 DS.




Kolem STEJNÉHO DS háčkujeme přední reliéfní sloupek (RS). Nejprve nahodíme přízi, podebereme DS...





...nahodíme přízi...




...a protáhneme.



Dokončíme jako obyčejný dlouhý sloupek. Tedy nahodíme...




...protáhneme prvními dvěma oky...




...znovu nahodíme a protáhneme zbylými dvěma oky. 




Do každého sloupku v řadě tedy háčkujeme 1 DS a 1 přední reliéfní sloupek (RS).





Nakonec uháčkujeme 1 DS do PO z předchozí řady...




...a řadu uzavřeme PO do falešného reliéfního sloupku (FRS).




Řada 3: FRS.




...2 DS do každého DS...




 ...a 1 RS kolem každého RS z předchozí řady.




Opakujeme až do konce řady. Stále dokolečka - 2 DS a 1 RS.
Na konci řady už jen 2 DS a PO do FRS.





Řada 4: FRS, [1 DS do prvního DS, 1 DS mezi dva DS, 1 DS do druhého DS a 1 RS] - opakujeme do konce řady a nakonec opět 1 DS, 1 DS mezi a 1 DS. Uzavřeme PO.





Řada 5: FRS. 1 RS kolem prvního DS, 2 DS do dalšího DS, [1 RS kolem dalšího DS, 1 RS kolem RS z předchozí řady, 1 RS kolem dalšího DS, 2 DS do dalšího DS] - opakujeme až do konce řady. Nakonec 1 RS kolem posledního DS a PO do FRS. 





Řada 6: FRS. 1 RS kolem prvního RS, 3 DS mezi dva DS, [1 RS kolem každého ze tří RS z předchozí řady, 3 DS mezi dva DS] - opakujeme až do konce řady. Nakonec 1 RS kolem posledního RS a PO do FRS. 

Řada 7: FRS. 1 RS kolem prvního RS, 3 DS do prostředního ze tří DS, [1 RS kolem každého ze tří RS z předchozí řady, 3 DS do prostředního ze tří DS] - opakujeme až do konce řady. Nakonec 1 RS kolem posledního RS a PO do FRS.

V dalších řadách pokračujeme pořád stejně jako v řadě 7, dokud nedosáhneme potřebné délky.
Čepici zakončíme 4 řadami KS. Přízi odstřihneme a konec zatáhneme dovnitř.






A takhle už vypadá navlečená.



I když bych už moc ráda přivítala jaro, počítám, že jako každý rok přijdou během února poctivé mrazy, a tak budu mít aspoň čelo a uši schované pěkně v teple.
Čapka hřeje moc pěkně, neprofoukne a díky silné přízi a velkému háčku, byla hotová raz dva.


Krásný zimní večer!
Verča




22 komentářů:

  1. Verunko, moc ti sluší! Budu na tebe myslet, až budu mrznout bez čepice :o)
    A návody máš fakt super!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Heli! Moje mamka čepice taky nerada, ale vzala na milost aspoň čelenku.
      Já mám pocit, že se mi zlepšily moje časté rýmy, od té doby, co mám čelo v teple.
      V.

      Vymazat
  2. Tomu říkám perfektní fotopostup:-))
    Čapka je fakt moc hezká!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ajko. Snažím se a jsem ráda, že se líbí.
      V.

      Vymazat
  3. Perfektní návod, krásná čapka a já myslím, že ti moc sluší. :-) Taky nenosím čepice, i když mi mrznou uši, ale já nosím brýle a to pak vypadám opravdu jako tydýtek. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju a vítej u mě! Teď když nad tím přemýšlím, možná mi dřív čepice vadily i kvůli brýlím. Místo nich už dlouho nosím čočky (brýle jen na doma). Vadily mi hlavně v zimě. Mlžily se a já je měla pořád umydlené od samého utírání :-)

      Vymazat
  4. Veronika, veľmi pekný vzor a veľmi pekná tvárička! ;) a tie pery.. hm :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Simonko. Vzor jsem obšlehla podle čepice jedné paní se kterou jezdím autobusem. Měla sice pletenou čepici, ale pruhy vypadaly stejně. V MHD potkávám spoustu inspirace.

      A velký dík za ten osobní kompliment. Od krásné ženy potěší obzvlášť! (Až se trochu červenám :-)))

      Vymazat
  5. Verunko, čepice je krásná,..... já zrovna nejsem "čepicový" tip, ve všech vypadám jako "tydýt" , ....... ale tobě moc sluší .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Market, děkuju. Taky by mě nenapadlo, že ji někdy budu nosit. A ještě k tomu ráda! :-)
      V.

      Vymazat
  6. Paráda, Verčo, moc pěkný vzorek!!! Hezký večer, L.

    OdpovědětVymazat
  7. Čepice i modelka- moc pěkné. Skvělý foto návod na hezký vzorek.
    Zdravím. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Maruško, vítejte u mě! Už jsem byla u vás na blogu, a to je radost pohledět!
      V.

      Vymazat
  8. Veroniko, cepicka je opravdu hezka a moc ti slusi. A i barvicka se mi libi! Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Katko! Barvu jsem ladila k růžovofialové zimní bundě. Černé už bylo dost! :o)
      I Tobě krásný den!
      V.

      Vymazat
  9. Verčo si jednička! Moc krásna čiapočka a z teba je hotová modelka ako tak pozerám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modelka :-))) Tak ty čepice bych možná zvládla předvádět ;-)
      Díky, Zdeni! Nosím ji celou zimu a ještě nejspíš pár dní budu (muset). Osvědčila se!
      V.

      Vymazat
  10. Moc pěkná čepka na zimu :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den, máte čepičku opravdu nádhernou. Zkoušela jsem ji podle Vašeho postupu, ale někde asi dělám chybu, jelikož se mi okraje čepice začaly stáčet nahoru (přesně na druhou stranu než by měly). Udělala jsem placku (s těmi reliéfními sloupky) a i když jsem přestala přidávat, čepka ne a ne se přetočit :-( ani "násilím" to nejde. Co asi dělám špatně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      zkuste ubrat počet sloupků v řadě. Pokud je jich moc, čepice se nezačne hezky tvarovat, placka se po okrajích vlní a celé to tak nějak "nesedí" a spíše odstává od hlavy. Možná že máte silnější přízi nebo větší háček, nebo méně utahujete. Ale pokud uberete, mělo by se to spravit.

      A ještě obecná rada:
      U háčkování čepic může nastat i druhá situace, a to, když je ok v řadě málo. Poznáte to tak, že základní placka není hezky placatá, ale začne se příliš brzy stáčet do tvaru misky. Taková čepice by také neseděla a tvořila špičku.

      Vymazat
  12. Verunko, čepice Vám moc sluší, ještě by se mi na ní líbila připnutá nějaká hezká ozdůbka, ale to je na Vás.

    OdpovědětVymazat

Potěší mě každý Váš komentář, nápad či názor :-)
You can comment also in english :-)
Schreiben Sie mir gerne auch auf Deutsch :-)