sobota 16. března 2013

Háčkované jarní lístečky



Na návštěvě u mamky jsem objevila vyřazenou jednoduchou sklenici z Ikey, které se rozbilo zavírání. Naštěsti ji nevyhodila. Vzala jsem si ji s sebou, abych měla do čeho dát nedávno nakoupené krásné a vonící svíčky z Manufaktury. Nevypadala ale moc jarně, bylo tedy zapotřebí ji trochu odít.

Nedávno jsem v rámci jedné z výměn háčkovala jarní dečku pro Luďku a ke květům mi chyběl návod na vhodné lístečky, a tak jsem si udělala svoje. Myslím, že by se právě v tomto období mohl návod hodit i někomu z vás.

  • příze: Camilla, 100% bavlna, světle zelená
  • háček: č. 2,5
  • tupá vyšívací jehla na začištění konců příze a sešití k sobě
  • případně tekutý škrob





 Řada 1: 8 ŘO, do 2. a 3. ŘO (6. a 7. oko od háčku) vždy jeden 3x nahozený dlouhý sloupek = tříkrát nahodit přízi, zapíchnout háček do příslušného ŘO, nahodit a protáhnout přízi, nahodit a protáhnout dvěma oky - totéž zopakujeme ještě třikrát, až nám zbyde na háčku jen jedno oko. Pak 4 ŘO a řadu ukončíme 1 PO do posledního volného ŘO.



Řada 2: Z druhé strany řetízku háčkujeme volně 1 PO, 1 KS, 1 KS, volně 1 PO.
Pod oblouček ze 4 ŘO vtěsnáme všechno  následující: 3 KS, 3 PDS, 4 DS. Do 3x nahozeného DS z předchozí řady uháčkuje jeden 2x nahozený DS, jeden 3x nahozený DS mezi sloupky.



Opět jeden 2x nahozený DS do 3x nahozeného DS z předchozí řady.
Pod oblouček znovu jen v opačném pořadí: 4 DS, 3 PDS, 3 KS.

Řada 3: Po jednom KS do PO, KS, KS a PO z předchozí řady. Celkem tedy 4 KS.
Do následujících osmi ok háčkujeme po jednom PO. Do dalšího oka 1 KS, do dalšího oka 1 PDS.



Do dalšího oka 3 DS, do dalšího jeden 2x nahozený DS. Následuje Pikotka = 3 ŘO a 1 KS do prvního z těchto tří ŘO.


 
Jeden 2x nahozený DS uháčkujeme do stejného oka jako předchozí 2x nahozený DS.
Pak opět postupuje stejně jako na prostější straně, jen v opačném pořadí: 3 DS, 1 PDS, 1 KS a po jednom PO do každého ze zbylých osmi ok.

Aby bylo všechno jasné, připravila jsem i nákres s barevně odlišenými řadami.



Lístek je hotov. Háčkovala jsem jich celkem 10 a sešila je bokem k sobě. Z rubu jsem všechny lístky natřela neředěným tekutým škrobem a napnuté nechala přes noc uschnout.



A na závěr ještě malá hádanka pro hravé povahy. Co je podle vás nasypáno ve sklenici pod svíčkou?




Těším se na Vaše tipy a přeju veselé jarní tvoření!

Verča






12 komentářů:

  1. Ahoj Veru, díky za návod na háčkované lístečky. Ve sklenici si tipuji kuskus, bulgur nebo tarhoňu - každá fotka mi připomíná něco jiného:-). Pracuji na překvapení pro tebe, ale ještě musím něco sehnat na dokončení, tak to zkusím dokončit v týdnu. Ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzi,
      není zač. Se svým tipem jsi dost blízko, ale je to ještě něco jiného.
      Už se moc těším. Překvapení mám ráda :-)
      Verča

      Vymazat
  2. Tak já myslela, že je to celá dečka, a ony zatím jen lístečky:-)))
    Jsou pěkné!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, potřebovala jsem jen obkroužit tu sklenici a lístečky úplně postačily. Ty bys chtěla návod i na zbytek?
      V.

      Vymazat
  3. Moc pěkné, Verčo, díky za návod! Pěknou neděli, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, rádo se stalo :-)
      Díky, i Tobě pěkný den!
      V.

      Vymazat
  4. Verunko, lístečky jsou parádní, s dokonalým návodem! Moc hezká a neokoukaná dekorace!
    Chci ti ze srdce poděkovat za prezentaci mého dárku, tolik chvály si ani nezasloužím, jsi zlatá a mám velkou radost, jestli jsem tě trochu potěšila!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuju, někdy ta "znouzectnost" vykouzlí divy :-)

      A nemáš proč být tak skromná, potěšila jsi mě moc! Ještě jednou díky.
      V.

      Vymazat
  5. Verunko, fikaně jsi to vymyslela a ve sklenici bych si tipla, že jsou krupky (?), hezký večer,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  6. Marcelko, ani krupky to nejsou, ale děkuju za Tvůj tip. Jsi blízko, je to taky jedna zdravá potravina...
    I Tobě krásný večer!
    V.

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím, dostala jsem se přes síťovku až sem a nedá mi to......... nejsou to jáhly?
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu Marťo, jsou to jáhly. Mně bohužel nejedou, tak slouží aspoň takhle.
      V.

      Vymazat

Potěší mě každý Váš komentář, nápad či názor :-)
You can comment also in english :-)
Schreiben Sie mir gerne auch auf Deutsch :-)