čtvrtek 21. března 2013

Co je ve sklenici? + Co je to quinoa?


Nejen pro všechny hádalky z minulého příspěvku je tu rozluštění: 
Ve sklenici jsou nasypané jáhly. 
Byly jste opravdu blízko :-)

Za posledních pár let jsem do svého jídelníčku zařadila spoustu nových a hlavně zdravých potravin. V rámci tohoto objevování jsem vyzkoušela i jáhly. Bohužel jsem zrovna jim na chuť nepřišla, a tak čekaly v načatém sáčku ve špajzce, až jim z toho prošla trvanlivost.

Bylo mi líto je vyhodit rovnou do koše, přece nemůžou za můj mlsný jazyk, proto jsem je použila aspoň k dekoraci. Hezky vypadají a já nebudu muset složitě čistit sklenici od vosku až svíčka dohoří.



Jedna z takto objevených potravin má však u nás doma své místo jisté! Je to quinoa [kinoa], česky Merlík čilský.
Quinou lze použít stejně jako rýži a také se podobně vaří. Jen ji nezapomeňte předem prolít vařící vodou, abyste slupku zbavili hořkosti. Má opravdu překvapivě výtečnou lehce oříškovou chuť a narozdíl od rýže má vysoký obsah bílkovin - až 23%. Kupuju ji většinou v dm-ku, ale určitě ji objevíte i v jiných obchodech se zdravou výživou.
Další info třeba na wikipedii.

Pokud Vám není proti srsti trocha experimentování a chcete kvalitně obohatit svůj jídelníček, quinou vřele doporučuju!

Přeju Vám pěkný den a budu ráda, když mi napíšete, jak Vám chutnala. Nebo už ji dávno znáte? :-)

Verča




2 komentáře:

  1. Verunko, já jsem přes tu háčkovanou krásu přehlédla otázku. Jáhly taky moc nemusím, děkuji za typ, quinou zkusím.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat

Potěší mě každý Váš komentář, nápad či názor :-)
You can comment also in english :-)
Schreiben Sie mir gerne auch auf Deutsch :-)